نقش لجستیك در تجارت الكترونیك
در دنیای امروز شاهد پیشرفت روز افزون تجارت و خدمات الکترونیک هستیم افزایش فروش آنلاین و رونق کسب و کارهای اینترنتی خود گواهی بر این امر مهم هست یکی مهم ترین امور تجارت الکترونیک بحث سیستم های انبارداری و ارسال محصولات فروشگاه های الکترونیک هست که اصطلاحا لجستیک نامیده می شد در این متن تلاش داریم به اهمیت سیستم لجستیک در تجارت الکترونیک اشاره نماییم.
به گزارش المور به نقل از ایسنا بنابر اعلام شرکت پست بار، کوشش برای برآوردن نیازهای خریدارو تمرکز بر خدمات عالی و تحویل سریع، فروشندگان را وادار می کند از تجارت الکترونیکی برای تغییر تاکتیک یا خطر از دست دادن فروش استفاده کنند. برای موفقیت در این حوزه ها، لجستیک در تجارت الکترونیکی به یک مبحث اساسی تبدیل گشته است.
لجستیک در تجارت الکترونیک
نقش لجستیک در تجارت الکترونیک در ارتباط با پیاده سازی سیستمهای مدیریت انبار و ارسال کالا است که امکان نظارت و مدیریت متمرکز بر سطح سهام، مکانها و عملکردها را فراهم می آورد.
اجرا و پیاده سازی سیستم های انبارداری و ارسال کالا به صورت شخصی هزینه بسیار بالایی به دنبال دارد این درحالیست که سیستم های خرده فروشی بزرگ آنلاین با اجرای آن گام بزرگی در سیستم رقابت برداشته اند حتی برخی از آنها تحویل محصول همان روز را برای جلب خریدارانی که قادر به انتظار طولانی نیستند یا مایل نیستند، اجرا کرده اند.
برای تجارت الکترونیکی یک مزیت رقابتی این است که به معنای یافتن تعادل بین قیمت مناسب محصول، خدمات مشتری و زمان تحویل است.
حال برای رقابت و شانس کسب درآمد در کنار این ابر فروشندگان آنلاین و استفاده از پتانسیل تجارت الکترونیک نیاز است خویش را به سیستم های لجستیک فعال متصل نماییم و از پتانسیل آماده این شرکت ها استفاده کنیم
اجرای لجستیک توسط پستبار
شرکتهای پستبار با اجرای و عرضه خدمات لوجستیک به فروشندگان گرامی مشکل لجستیک در تجارت الکترونیک را تا حدودی برطرف کرده است
یکی از مهم ترین خدمات پستبار و پستکس به همه مشتریان خود خدمت پست درب تا درب است که بر مبنای آن مشتریان مرسولات خویش را از درب منزل و یا فروشگاه خود به جمع آوران تحویل داده و بعد از پیمودن مراحل پست مرسوله، تحویل گیرنده در درب منزل خود بسته مورد نظر را تحویل بگیرد.
همینطور یکی دیگر از این خدماتی این است که به همه متقاضیان مثل فروشندگان شبکه های اجتماعی و فروشگاه های آنلاین عرضه می دهد این است که می توانند همه مراحل جابجایی کالا از مبدا تا مقصد را در چارچوب یک پلت فرم یکپارچه مشاهده کنند. این پلت فرم می تواند این امکان را به متقاضیان جابجایی کالا بدهد تا بر مبنای نوع کالا و اولویت خود تأمین کننده باکیفیت را انتخاب کنند. این سیستم هوشمند همه مسیرها را مدیریت می کند و در نهایت به افزایش کارایی و کاهش هزینه ها منجر می شود.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: المور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب