قیمت طلا باردیگر شدت گرفت

قیمت طلا باردیگر شدت گرفت به گزارش المور، قیمت طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۳ هزار و ۶۴۰ دلار رسید.


به گزارش المور به نقل از خبر آنلاین، بررسی ها در باز جهانی نشان داده است که قیمت طلا با رشد ۷ دلاری باردیگر در راه صعودی قرار گرفت و به قیمت ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رسید.
افزایش قیمت طلا در حالیست که در نخستین روز معاملاتی هفته در بازار جهانی، کاهش ۲۶ دلاری قیمت را ثبت کرده بود.
الان قیمت اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۴۰ دلار است.
برپایه گزارش رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد و به روند فزاینده ای که بعد از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و تشدید تنش ها در خاورمیانه شروع کرده بود تمام کرد.
قیمت طلا بیشتر از ۱۳ درصد از آغاز تابستان افزایش پیدا کرده که بهترین عملکرد فصلی آن از ابتدای ۲۰۲۰ است. طلا در روز پنجشنبه به رکورد ۲۶۸۵ دلار و ۴۲ سنت رسید که میتوان آنرا نتیجه کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تشدید جنگ در خاورمیانه دانست.
تحلیل گران عقیده دارند تمایل سرمایه گذاران هم اکنون از فلزات گرانبها به سمت بازار سهام تغییر کرده اما بدون شک این تغییر موقتی خواهد بود.
وقتی ریسک پذیری افزایش خواهد یافت سرمایه گذاران معمولاً از طلا بعنوان یک پشتوانه ایمن دوری می کنند. اما افزایش قیمت طلا به تازگی همراه با رونق بازار سهام بوده است، به خصوص بعد از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا بعنوان یک سرمایه غیر از سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آنرا بالا می برد.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه پیش بینی نمود روند آهسته شدن رشد تورم در این کشور همچنان ادامه داشته باشد که می تواند سبب پایین آمدن باردیگر نرخ بهره بانک مرکزی شود و موانع فعالیتهای اقتصادی را به مرور زمان از بین ببرد.
بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز پیشبینی خود از قیمت طلا را تا ۲۹۰۰ دلار در هر اونس برای اوایل ۲۰۲۵ افزایش داده است. این رقم قبلا ۲۷۰۰ دلار اعلام شده بود.
۲۲۳۲۲۵



منبع:

1403/07/10
14:11:30
80
0.0 / 5
موضوعهای خبر: آمریكا , افزایش قیمت , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است