اعلام فرمول جدید پرداخت یارانه ها

اعلام فرمول جدید پرداخت یارانه ها المور: مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت اطلاعات تکمیلی مردم نظیر داده های ثبتی ملک را سبب دهک بندی عادلانه تر و ارائه خدماتی مطلوب دانست.


به گزارش خبرگزاری المور، زهرا قیومی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات رفاه ایرانیان هر ۶ ماه یک دفعه به روز می شود، اظهار داشت: در بررسی داده ها از دیگر بانکهای اطلاعاتی نیز استفاده می شود؛ یکی از اطلاعات در عرصه املاک است این در حالیست که داده های مربوط به اسناد دقیق نبوده و یا مبتنی بر اطلاعات مورد نیاز بانک رفاه ایرانیان نیست.

وی با اعلان اینکه در دهک بندی ها با فاکتورهای اقتصادی مردم روبه رو هستیم افزود: برخی داده ها کامل نیست اما نیازمند به روز رسانی داده ها و استانداردسازی آنها هستیم تا دهک بندی به درستی اجرائی شود تا افراد ذی نفع نیز در دهک های مورد نیاز خود قرار گیرند. برخی از فاکتورهای مورد بررسی بانک اطلاعاتی کاملی دارند حال آنکه در بعضی داده ها نواقصی داریم که نیاز است تکمیل شوند.

قیومی افزود: بانک اطلاعات رفاه در اختیار حاکمیت بوده و محرمانگی آن حفظ می شود و قبلا نیز این اتفاق افتاده و فقط برای حوزه رفاه مردم مورد تدبیر قرار می گیرد؛ البته طبیعی است که کمک می نماید تا نیازمندان را بشناسیم و در سیاستگذاری حمایتی، برخورد به هدف دقیق تر صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این که چگونه باید ملاکان گم نام را در کنار زحمت کشانی قرار داد که با عرق جبین توانایی کسب مال یا منزلی را پیدا کرده اند، اظهار داشت: استاندارد سازی جمع آوری داده انجام شده و تا حدودی توانسته اند اقدامات خوبی انجام دهند و برخی داده ها نیز از دستگاه ذی ربط در اختیار نیست. این نکته نیز درست است چون برخی داده ها ثبتی و برخی دیگر غیر ثبتی است و برای همه این ها استاندارد سازی صورت می گیرد تا کمترین تبعیض اتفاق افتد.

قیومی اشاره کرد: اطلاعات در قالب یک سرویس قرار می گیرد و به کمک حوزه های دیگر نظیر بیمه ای می آید و سازمان ذی ربط نیز شاید نیاز داشته باشد یکسری اطلاعات تکمیلی بگیرد و اگر داده ها به سرعت برسد تا انتهای سال به وضع مطلوبی می رسیم که شاید عالی نباشد ولی قابلیت دارد که مردم از نوع دهک بندی راضی باشند.

وی در برنامه ای رادیویی افزود: آگاه سازی و اقناع مردم با اهمیت ترین قدم برای سیاستگذاری حمایتی و ارائه خدمت مطلوب است و اگر دستگاه های ذی ربط همراه هم بوده و مردم اطلاعات ثبتی خودرا بیشتر کنند، به نتیجه مطلوب تر خواهیم رسید.

۲۲۳۲۲۵



1402/09/12
09:19:53
326
0.0 / 5
موضوعهای خبر: استاندارد , اقتصاد , بانك , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است