8 اشتباه رایج در طراحی سایت

8 اشتباه رایج در طراحی سایت به گزارش المور، آیا می دانستید که 75 درصد از اعتبار وبسایت شما به دیزاین آن نسبت داده می شود؟ اگر اشتباهات دیزاین سایت زیاد باشد، بازدیدکنندگان امکان دارد شرکت شما را کمتر قابل اعتماد بدانند.


به گزارش المور به نقل از پانا مارکتینگ، چه درحال ساخت سایتی از صفر باشید و چه می خواهید سایت فعلی خویش را به روز کنید، اجتناب از این خطاها به کسب و کار شما اجازه می دهد تا به شکل صحیحی در بستر وب فعالیت کند و به وجهه کاری شما اعتبار ببخشد.
1. عدم اولویت قرار دادن دسترسی راحت برای کاربران (Accessibility) بی اهمیتی به "دسترسی راحت برای کاربران"، اشتباه شماره یک در طراحی سایت است که می توانید مرتکب شوید. در اینجا به سه خطای اصلی در مورد دسترسی اشاره می کنیم:
کنتراست رنگ پایین متن جایگزین برای تصاویر یا گرافیک وجود ندارد یا نامناسب است نشانه های فوکوس بصری ناکافی یا عدم استفاده از آن بیایید به هر یک از اینها عمیق تر بپردازیم.
کنتراست رنگ ناکافی
کنتراست رنگ یک خطای دسترسی برای کاربران است که اغلب نادیده گرفته می شود. اغلب، این اشتباه به این علت اتفاق می افتد که شرکت ها وبسایت هایی را می سازند که دارای پالت رنگ برند خود هستند که معمولا با طراحی قابل دسترس و خوانا ایجاد نمی شوند.
بنا به قول پانا مارکتینگ: ((وقتی ترکیب رنگی که در یک وبسایت استفاده می شود فاقد کنتراست رنگ کافی بین رنگ های پس زمینه و پیش زمینه باشد، درک متن و آیکون ها دشوار است، بخصوص برای افرادی که دارای اختلالات بینایی مانند کوررنگی هستند.))
به صورت مثال اگر دکمه های سایت شما پس زمینه نارنجی باشد و متن روی آن سفید، این یک کنتراست ضعیف است که خطای آنرا در ابزار Google PageSpeed Tool هم خواهید دید.
متن جایگزین تصاویر وجود ندارد یا نامناسب است.
بازدیدکنندگان سایتی که از صفحه خوان ها استفاده می نمایند، برای توصیف آن چه که تصویر یا گرافیک منتقل می کند، به متن جایگزین تصویر تکیه می کنند.
اگر از alt تصویر استفاده نکنید یا به اندازه کافی تصویر را توصیف نکنید، خوانندگانی را که برای مطالعه سایت شما به آن نیاز دارند را از سایتتان از دست خواهید داد.
نشانه های فوکوس بصری ناکافی یا عدم استفاده از آن.
بدون شاخصهای تمرکز بصری، بازدیدکنندگان نمی توانند تجربه خوبی در سایت شما داشته باشند. شاخصهای فوکوس معمولا به صورت خطوط کلی پیرامون اجزای تعاملی مانند پیوندها و دکمه ها ظاهر می شوند.
مهم می باشد که یک نشانه بصری واضح از این که چه عنصری در صفحه فعلی تمرکز بر آن وجود دارد، وجود داشته باشد.
ازاین رو کاربرانی که با صفحه کلید درحال پیمایش هستند و می توانند صفحه را ببینند، دقیقا بدانند که در کجای صفحه قرار دارند و هنگام تعامل با صفحه چه انتظاراتی دارند. عنصر فعال."
2. کم توجهی به طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا طبق بررسی ها در سالهای اخیر دستگاههای تلفن همراه بیشتر از 58 درصد از ترافیک در وبسایت ها را در جهان تشکیل می دادند که این آمار حتی تبلت ها را هم شامل نمی شد!
اگر سایت شما به زیبایی و کاربردی بودن حالت دسکتاپ در دستگاههای موبایل و تبلت نیست، شما بازدیدکنندگان زیادی را از دست خواهید داد.
3. تقدم زیبایی شناسی بر تجربه کاربری یکی از اشتباهات طراحی وبسایت که در چند سال گذشته شتاب بیشتری گرفته است، تقدم زیبایی شناسی بر عملکرد است. جهت استفاده از گرافیک های سنگین، استفاده بیش از اندازه انیمیشن در سایت و سایر عواملی که بر تجربه کاربری و هم سرعت سایت اثرگذارند باید تجدیدنظر کنید.
4. عدم سرمایه گذاری در سفارشی سازی سایت وبسایت خویش را بعنوان ویترین فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود در نظر بگیرید. سایت شما باید نشان دهنده برند شما باشد و احساس منحصر به فردی برای شرکت شما داشته باشد. یکی از مهم ترین اشتباهات طراحی وبسایت، انتخاب یک قالب و حتی سفارشی نکردن آن است. باآنکه که می دانیم این بسته به نوع سایتی که کارفرما سفارش می دهد تحت تاثیر قرار می گیرد اما به هر حال انجام برخی تغییرات حائز اهمیت می باشد.
5. استفاده از خصوصیت ها و المان هایی که منجر به تبدیل نمی شوند یکی دیگر از خطاهای رایج استفاده از خصوصیت های ناکارآمد است. مهم نیست که یک عنصر چقدر از نظر بصری جذاب باشد، به یاد داشته باشید که اولویت اصلی اثربخشی وبسایت شما است.
مثلاً ما در صفحه خدمات طراحی سایت مشهد خود از نمایش نمونه کارها پرهیز کردیم تا سرعت بارگزاری صفحه را افزایش دهیم.
به جای آن، ما یک صفحه برای نمونه کارها ساختیم و از تمامی صفحات خدماتی خود به آن لینک دادیم تا اگر کسی قصد مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت و سایر خدمات ما را داشت، در آنجا مشاهده نماید.
اگر در سایتی استفاده از اسلایدر بیهوده است و نیازی به آن نیست و می دانید که با عنایت به هاست کارفرما، سرعت سایت را هم بشدت کند می کند، پس چرا از آن در طراحی سایت استفاده می کنید؟
تحقیقات بی شماری انجام شده است که نشان داده است کاربران اغلب با اسلایدرها ارتباط برقرار نمی کنند، بخصوص در تلفن های همراه که از اینترنت کم سرعت تری هم برخوردار می باشند.
6. عدم رعایت سلسله مراتب در طراحی سایت آیا تاکنون از یک وبسایت بازدید کرده اید و متوجه نشده اید که باید توجه خویش را به کجا متمرکز کنید؟ اگر چنین است، احتمالا در سایتی قرار گرفته اید که سلسله مراتبی ندارد!
درست مانند این که یک روزنامه از عناوین و زیرعنوان ها برای نشان دادن اهمیت و سلسله مراتب در مبحث استفاده می نماید، تایپوگرافی وبسایت شما هم به همین اندازه مهم می باشد.
داشتن نظم در وبسایت شما جذابیت زیبایی دارد، اما کاربردی هم است. رفع این مشکل ساده نیست، بخصوص زمانیکه شرکت شما مخاطبان زیادی با اهداف متفاوت دارد.
با این وجود، بهتر است این کار را انجام دهید چونکه این مساله می تواند به صورت قابل ملاحظه ای بر نحوه تجربه کاربران سایت شما تاثیر بگذارد. عدم رعایت سلسله مراتب در سایت، کاربران را گیج می کند و آنها را از رسیدن به اهدافشان باز می دارد.
7. ناوبری نامشخص و ضعیف ناوبری واضح می تواند اصطحکاک تجربه بازدیدکنندگان را هنگام فرود در سایت شما کم کند. کسی که برای نخستین بار به سایتی وارد می شود، باید بتواند به سادگی آن چه را که به دنبال آن است، بیابد؛ این به معنای قرار دادن حجم وسیعی از لینک ها در هدر و فوتر سایت نیست! بلکه دقیقا برعکس آن باید عمل کنید! به این صورت که تنها پیوندهای مهم و مفید را قرار دهید و کاربر را با طیف وسیعی از لینک ها و گزینه ها گیج و سردرگم نسازید!
8. عدم ارتباط مؤثر با هدف کسب و کار شما هنگامی که بازدیدکنندگان وارد وبسایت شما می شوند، باید بتوانند تصویر واضحی از آن چه شرکت شما انجام می دهد دریافت نمایند و اگر آن تصویر مبهم باشد چه می شود؟ درست حدس زدید! بازدیدکنندگان امکان دارد سایت شما را رها کنند.
نخستین کاری که یک بازدیدکننده وبسایت هنگام ورود به سایت شما انجام می دهد اینست که مشخص نماید آیا به مقصد مناسب رسیده است یا خیر. "آیا سایت شما به وضوح نشان داده است که چه محصول یا خدماتی را عرضه می دهد؟"
وبسایت شما باید اعتبار کسب و کار شما را افزایش دهد. اگر هدف کسب و کار شما را بیان نمی کند و بازدیدکنندگان را تأیید نمی کند که در مکان مناسبی هستند، طراحی مجدد وبسایت احتمالا گزینه مناسبی است.
خلاصه و جمع بندی مطلب
اگر طراح سایت هستید رعایت نکات ذکر شده در بالا را برای مشتریان خود جدی بگیرید تا یک سایت خوب و عالی به آنها تحویل دهید. اگر قصد سفارش طراحی سایت دارید، تلاش کنید پیش از انتخاب شرکت طراحی سایت، سایت آنها را یک بررسی اجمالی بکنید و ببینید هم از لحاظ بصری و هم راحتی و کاربردی بودن، شما را بعنوان یک بازدیدکننده معمولی که قصد خرید هم دارد جذب می کند یا نه؟
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1402/04/08
11:13:02
364
0.0 / 5
موضوعهای خبر: خدمات , زیبایی , سایت , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است