آپدیت های جدید گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی
به گزارش المور، گوگل با هدف افزایش اثربخشی کمپین های تبلیغاتی و همینطور افزایش اعتماد کاربران، آپدیت های جدیدی انجام داده است.
به گزارش المور به نقل از تحریریه انتشارات تاچارا، گوگل در آپدیت های جدید خود استفاده بیشتری از هوش مصنوعی کرده است.
* یکی از آپدیت های جدید گوگل، امکان نمایش «نتایج تعاملی جستجو با کاربران» است؛ بعنوان مثال اگر یک کاربر عبارت «بهترین هتل در کیش» را در گوگل جستجو کند، این موتور جستجوگر علاوه بر نتایج این جستجو، بر مبنای سایر نیازهای کاربر، پیشنهادهای دیگری هم عرضه می دهد. پیشنهادهای جدید گوگل شامل مواردی همچون «بهترین رستوران های کیش»، «بهترین اقامتگاه های کیش»، «مراکز خرید کیش» و... هستند.
انتشارات تاچارا پیش از این با چاپ کتاب «اسرار فتح قله گوگل»، 200 عامل مؤثر در سئو را به زبانی ساده و کاربردی معرفی کرده است. انتشارات تاچارا تا پایان تیرماه به کسانی که این کتاب را مستقیم از ناشر سفارش دهند، یک نسخه کتاب «سررسید محتوا 1402» هم به صورت مجانی هدیه می دهد. برای سفارش می توانید با شماره ای که در پایان این متن نوشته شده، تماس بگیرید.
* گوگل برای افزایش بازدهی تبلیغات بازدیدی در یوتیوب، یک آپدیت جدید در دستور کار قرار داده که امکان ترکیب الگوهای مختلف تبلیغات ویدئویی را بوجود می آورد. در این آپدیت، تبلیغات متناسب با موقعیت و دسترسی کاربران، در قسمت های مختلف یوتیوب نمایش داده می شود. این امکان جدید که به گوگل ادز اضافه شده، شانس دیده شدن ویدیوها را تا بیشتر از 40 درصد بالا می برد.
* «کمپین های تقاضامحور» یکی دیگر از آپدیت های گوگل در سال 2023 است. گوگل با کمک هوش مصنوعی بر مبنای نرخ تبدیل فعالیت کاربران در یوتیوب، دیسکاور و جیمیل کمپین های تقاضامحور را طراحی می کند. این کمپین ها بر مبنای تحلیل و ردیابی مداوم رفتار کاربران طراحی می شوند. کاربرانی می توانند از این آپدیت جدید استفاده نمایند که نسخه 4 گوگل آنالیتیک را نصب کرده اند.
* یکی از امکانات جدید گوگل، کمک به کسب و کارها برای جذب مشتریانی است که قصد خرید دارند اما آنها را نمی شناسند. در این آپدیت، کسب و کارها می توانند صفحه فرود خویش را در اختیار گوگل قرار دهند تا تیم پشتیبانی گوگل با استفاده از هوش مصنوعی به آنها در طراحی کمپین های تبلیغاتی آنلاین کمک نماید. تیم پشتیبانی گوگل در فرایند اجرای کمپین ها به کسب و کارها پیام می دهد و با عرضه پیشنهادهای جدید تلاش می کند کیفیت و نتیجه دهی کمپین ها را افزایش دهد.
* یکی دیگر از آپدیت های جدید گوگل، تولید محتوای اختصاصی متناسب با کمپین های تبلیغاتی شرکت ها است. در این آپدیت، گوگل بر مبنای اهداف کمپین و متناسب با پرتکرارترین کاوشهای کاربران، پیشنهادهایی به تبلیغ دهنده ها می دهد تا محتوای خویش را متناسب با جستجوها به روز کنند. گوگل با تاکید بر هوش مصنوعی، به تبلیغ دهنده ها پیشنهادهایی عرضه می دهد که عناوین و بدنه مطالب خویش را بر مبنای کاوشهای کاربران به روز کنند.
* با عنایت به اهمیتی که استفاده از تصویر در فروش اینترنتی محصولات دارد، گوگل با تاکید بر هوش مصنوعی امکاناتی در اختیار کاربران قرار می دهد تا تصاویر بهتری از محصولات خود منتشر کنند. آمارها نشان می دهند تبلیغات فروشی گوگل که از تصاویر بیشتری استفاده می نمایند در مقایسه با تبلیغاتی که صرفا یک تصویر دارند، 76 درصد بازدید بیشتر و 32 درصد کلیک بیشتر دریافت می کنند. این آپدیت جدید گوگل که به نام «استودیو محصول» معرفی شده، به صاحبان کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی امکان می دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر خویش را ویرایش کنند. آنها می توانند پس زمینه تصاویر را حذف نمایند و یا تصاویر را بزرگ تر و با کیفیت تر کنند. آنها حتی می توانند اعلام کنند که ترجیح می دهند تصویرشان چگونه به نظر برسد. در نهایت گوگل چهار تصویر به کاربر پیشنهاد می دهد تا یکی را برگزیده و منتشر کند.
* گوگل برای افزایش قدرت تصمیم گیری خرده فروشان اینترنتی، دسترسی آنها به اطلاعات کمپین ها را افزایش داده است. خرده فروشانی که از امکانات گوگل استفاده می نمایند، می توانند اطلاعات مفیدی همچون نحوه نمایش محصولات، پرفروش ترین محصولات در گوگل، معیارهای قیمت گذاری، شاخصهای رقابتی میان برندها و محصولات را به سادگی مشاهده کنند. این اطلاعات بدون احتیاج به انجام تنظیمات دستی در اختیار کاربران قرار داده می شود.
* گوگل با رونمایی از نسخه 4 گوگل آنالیتیکس، یک امکان جدید به نام «مخاطب ساز» در اختیار کاربران قرار داده است. این آپدیت جدید به کاربران کمک می نماید تا دسترسی بیشتری به مشتریان بالقوه خود داشته باشند. این امکان جدید، اطلاعات کاربرانِ هدف را به صورت یکپارچه به پروفایل گوگل ادز شرکت ها پیوند می دهد.
* با عنایت به این که خیلی از تبلیغ دهنده ها مایل هستند دسترسی بیشتری به فرآیندها و نتایج کمپین های خود داشته باشند، گوگل در بروزرسانی های جدید خود گزارش های در اختیار تبلیغ دهنده ها قرار می دهد. این گزارش ها به کاربران کمک می کنند تا بر مبنای تغییراتی که در رفتار کاربران و روندهای روز اتفاق می افتد، کمپین های خویش را بازطراحی کنند.
کتاب «اسرار فتح قله گوگل» که توسط تاچارا انتشار یافته، تابحال 17 بار زیر چاپ رفته است. مدیران شرکت ها، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، متخصصان حوزه روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی به وسیله این کتاب با اصول و مفاهیم کلیدی گوگل و سئو آشنا می شوند.
برای سفارش این کتاب می توانید با شماره 43000498 داخلی 101 تماس بگیرید. به کسانی که تا پایان تیرماه کتاب «اسرار فتح قله گوگل» را سفارش دهند، یک نسخه کتاب «سررسید محتوا 1402» هم به صورت مجانی هدیه می شود.
فایل خلاصه این کتاب و سایر کتاب های تاچارا، در سایت انتشارات موجود است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب