دریافت نمایندگی از یک برند نام آشنا در صنعت غذا، مجموعه رستوران های ارکیده
به گزارش المور امروز می خواهیم در ارتباط با یکی از کسب وکارهای شناخته شده و محبوب ایرانی و مسیر رشد و شکوفایی آن صحبت نماییم.
به گزارش المور به نقل از ایسنا بنابر اعلام رستوران ارکیده، کسب وکاری در زمینه غذا و رستوران که در سالهای اخیر توانسته است با خوش فکری، خلاقیت و باور به رشد و توسعه تجربه خوشایندی برای مشتریان خود رقم زده و از قلب آنها سهمی به دست آورد. رستوران ارکیده یکی از برندهای قدیمی و باسابقه ایرانی است که بیش از 65 سال پیش توسط حاج علی اژدری ممقانی افتتاح شد.
اگر کمی دقیق تر شویم، ردپای پایبندی به کیفیت و منحصربه فردبودن را در نام رستوران های ارکیده هم می یابیم: ارکیده، گلی نایاب و باارزش که برای مشتریانش نیز ارزشی والا قائل است و تلاش می کند تجربه آنها از صرف غذا در رستوران را به خاطره ای خاص و فراموش نشدنی تبدیل کند.
نخستین شعبه ارکیده در جاده چالوس افتتاح و سالهای پرچالش شکل دهی به زیرساخت ها، تربیت و آموزش نیروی کار و از آن مهم تر فرزندان حاج علی اژدری، بهرام و شهرام اژدری، شروع شد. حاج علی اژدری از آن دسته مدیران بود که عقیده داشت آموزش درست تنها در حین انجام کار و با واردشدن به میدان عمل اتفاق می افتد. تفکری که موجب شد فرزندان او تمامی نقش ها و مهارت های موجود در رستوران از پائین ترین تا بالاترین سطح را تجربه کنند و بعد از مرگ پدر هم چنان برای حفظ برند ارکیده تلاش کنند.
با فوت بنیان گذار، خانواده اژدری بر آن شدند تا میراث با ارزش به جا مانده از پدر را توسعه دهند.
بهرام اژدری، پسر کوچک تر خانواده، که امروز صاحب برند و مدیرعامل مجموعه رستوران های ارکیده است موفقیت خودرا مدیون زحمات بی دریغ و سخت گیری های پدر در دوران کودکی می داند و در صحبت های خود همیشه از عشق ایشان برای خدمت به مردم یاد می کند. او می گوید: مشاهده کوشش های شبانه روزی پدر برای نگهداری رستوران موجب شد بعد از ایشان، برای رساندن برند ارکیده به بهترین جایگاه ها، حتی لحظه ای دست از کار نکشم.
امروز رستوران ارکیده با 7 شعبه در سه استان کشورمان (تهران، البرز و مازندران) فعال و هم چنان درحال رشد و توسعه است. هدف اصلی این برند این است که نه فقط کیفیت غذا، که کیفیت خدمات در زمینه رستوران را بهبود ببخشد و با استقبال از ایده های نو و پیشتازی در صنعت، بازیگران بیشتری را وارد فضای کسب وکار رستوران، کافه و کیترینگ کند.
ارکیده یکی از شناخته شده ترین روش های توسعه رستوران در جهان، یعنی فرانچایز (اعطای نمایندگی) برای رشد و بزرگ کردن برند خود بهره می برد. این روشی است که برندهای بزرگی چون مک دونالدز، استارباکس هم از آن استفاده می نمایند.
نام فرانچایز گرچه به گوش اهالی صنعت آشناست ولی مدلهای اجرا شده ی آن در کشور ما محدودند. پس چه چیز بهتر از آن که در غالب تجربه رستوران ارکیده، از نمایی نزدیک و واقعی با این مفهوم آشنا شویم؟ فرانچایز یک رابطه بلندمدت و البته مدت دار است که طی آن فرانچایزدهنده حق استفاده از نام برند خودرا به فرانچایزگیرنده می دهد و در حوزه بازاریابی، آموزش، تامین و سازمان دهی نیز از او حمایت می کند. حال ببینیم این مدل همکاری جذاب چه مزیت ها و چه چالش هایی برای فعالان صنعت دارد:
بهره مندی از تجربیات فرانچایزدهنده با دریافت نمایندگی از رستوران ارکیده
استفاده از فرانچایز برای افرادی که در ابتدای مسیر راه اندازی یک کسب وکار هستند مطلوبیت بالایی دارد. کسب وکارهای نوپا بطور معمول ریسک شکست بالایی دارند و حضور یک برند باتجربه و متخصص که از تمامی چالش ها و مشکلات این حوزه آگاه است می تواند تا حد زیادی راه را برای افراد جدیدالورود هموار کند. اگر مشتاق تاسیس یک رستوران هستید، ممکنست تجربه و تخصص برندی 65 ساله بتواند راه گشای خیلی از مسائل باشد.
استفاده از نام یک برند شناخته شده با فرانچایز رستوران ارکیده
فرانچایز این امکان را به فرانچایزگیرنده می دهد که از همان ابتدا با نام یک برند معتبر و شناخته شده به بازار وارد شود. بطور معمول کسب وکارها هزینه زیادی برای ایجاد یک تصویر مثبت از برند و جاانداختن نام خود در ذهن مشتریان انجام می دهند. زمانی که از اعتبار یک برند باسابقه در صنعت استفاده می کنید، از همان روز نخست مشتریان وفادار آنرا در اختیار دارید و می توانید از خوش نامی و شهرت آن سود ببرید.
فرانچایز رستوران، مناسب برای کسب وکارهای خانوادگی
از طرفی این مدل برای افرادی که می خواهند یک کسب وکار خانوادگی ایجاد کنند نیز موثر است. بطور کلی کسب وکار رستوران، به ویژه در کشور ما یک کسب وکار خانوادگی است. چنانچه در مواردی اعضای یک خانواده بخواهند دست به تاسیس یک رستوران بزنند، استفاده از فرانچایز یک برند معتبر که خود تجربه کافی در اداره کسب وکارهای خانوادگی و تقسیم نقش ها بین افراد را دارد می تواند گزینه مناسبی باشد.
شانس بیشتر برای تامین مالی و برندسازی
اعتبار یک برند قوی بعنوان فرانچایزدهنده می تواند یک پشتیبان عالی برای گرفتن وام و تامین مالی در موارد مورد نیاز باشد. کسب وکارهای کوچک و ناشناخته شانس زیادی برای جلب نظر موسسات مالی ندارند. اما زمانی که شما فرانچایز یک رستوران معتبر را در اختیار دارید می توانید قدرت چانه زنی خودرا در مقابل این موسسات افزایش دهید. هم چنین قدرت جمعی نمایندگی های یک برند (مانند رستوران ارکیده با 7 شعبه در کشور) به آنها امکان می دهد که با توان بیشتر به برندسازی و تبلیغات یکپارچه بپردازند.
مجموعه رستوران های ارکیده تا امروز توانسته است با مدل فرانچایز توسعه یابد و صرف نظر از کارآفرینی ایده های جذاب زیادی را در زمینه رستوران داری به عمل تبدیل کند. اگر شما هم به همکاری با این برند علاقه دارید از این لینک درخواست خودرا برای کارشناسان ارکیده ارسال کنید یا بوسیله شماره تماس 09123335900 با مدیر فرانچایز ارکیده در ارتباط باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب