6 نكته مهم ویدئوماركتینگ در شبكه های اجتماعی برای كسب و كارهای كوچك
المور: اگر به اطراف خود توجه كنید، خواهید دید كه هر روزه برندهای بیشتری به استفاده از ویدئوها برای جذب مخاطب و ارتباط با آنها روی می آورند.
به گزارش المور به نقل از ایسنا، بنابر اعلام آنی بین رسانه، اشتراك ویدئوها و آمار بازدیدشان در سال های گذشته بصورت مداوم رو به افزایش است.
مشاهده ی ویدئو توسط مخاطبان شبكه های اجتماعی در سال های اخیر افزایش یافته، این امر در ایران بویژه در كاربران اینستاگرام و آپارات مشهودتر است. تمامی اینها به این معناست كه تقاضای ویدئو ماركتینگ و ساخت تیزر برای اینستاگرام و محتوای ویدئویی در شبكه های اجتماعی بدون وقفه در حال رشد است، حتی با وجود اینكه اینگونه محتواها در مرحله ابتدایی روند تكاملی خود قرار دارند.
تاثیر استفاده از تیزر و ویدئو در شبكه های اجتماعی بر كسب و كار:
آن طور كه آژانس آنی بین در چند سال قبل شاهد بوده تفاوتی ندارد كه كسب و كار شما در چه مرحله ای و ابعادی قرار دارد، اگر تابحال تولید محتوای ویدئویی را در شبكه های اجتماعی در نظر نگرفته اید، زمان آن رسیده كه بصورت جدی به آن فكر كنید. برای اینكه اگر از فیلم، تیزر تبلیغاتی و بطور كلی ویدئو برای توسعه ی كسب و كار خود استفاده نكنید از درآمدهایی كه می توانید از این راه كسب كنید محروم مانده اید.
حقایق مهمی كه نباید از آنها غافل شوید:
- ۹۳ درصد از ویدئوها بوسیله ی موبایل ها بازدید می شوند.
- آژانس تبلیغاتی آنی بین دریافته تیزرهای تبلیغاتی و فیلم های تبلیغاتی كه برا مشتریان خود تولید كرده بسیار كارآمد تر از سایر محتواهای تبلیغاتی در شبكه های اجتماعی بوده است.
- آمار مشاهده ی ویدئوهای تبلیغاتی در سه سال اخیر دو برابر شده است.
- ویدئوهای انتشار یافته در اینستاگرام ۶ برابر بیشتر از عكس ها دیده شده اند.
- ساخت تیزر تبلیغاتی ۱۰ برابر بیشتر از سایر راهكارهای تبلیغاتی بهره وری هزینه به فایده دارد.
نكته ی ۱: ویدئوها به صورت اختصاصی برای صفحه خود تولید كنید
اینستاگرام یكی از بهترین اپلیكیشن ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. بدین سبب ساخت تیزر برای اینستاگرام هم یكی از بهترین راه های ارتباط با مخاطب است.
شما همیشه می توانید هر كدام از فیلم هایی كه در اینترنت می بینید را در شبكه های اجتماعی مانند اینستاگرام با دیگران به اشتراك بگذارید. اما امكان اینكه این ویدیوها توسط دیگران دیده شوند و یا حتی وایرال شوند تنها در صورتی خواهد بود كه شما ویدئو را به صورت اختصاصی برای آن شبكه اجتماعی و مخاطبان آن ساخته و بهینه كرده باشید.
نكته ی ۲: ویدئوهای كوتاه با محتوایی باارزش تولید كنید
قصد دارید تا فواید بیشتری را از شبكه های اجتماعی كسب كنید؟ باید به سمت تولید ویدئوهای كوتاه و مفید حركت كنید، اگر این پروسه به درستی صورت گیرد مخاطبان واقعی را به خود جذب خواهدنمود و آگاهی از برند شما افزایش خواهد یافت.
برمبنای تحقیق صورت گرفته توسط Hubspot، زمان پیشنهاد شده برای ویدئوها به منظور كسب بهترین نتیجه بصورت زیر میباشد:
- ویدئوهای اینستاگرام: ۲۶ ثانیه
- ویدئوهای فیسبوك: ۱ دقیقه
- ویدئوهای یوتوب: ۲ دقیقه
تلاش كنید وقت مخاطب تلف نشود و مقصود ویدئو نیز سریع تر منتقل می گردد. ویدئوهای موفق شبكه های اجتماعی مختصر و در عین حال كاربردی هستند.
امروزه انتظارات كاربران شبكه های اجتماعی بصورت زیر است:
- دسترسی به محتوا بدون اتلاف وقت
- دنبال كردن آخرین تغییرات صورت گرفته پیرامون آنها
- باخبر شدن از خبرهای داغ در رابطه علایق خود
- سرگرم شدن در مواجهه با محتوای تولید شده
همین طور ویدئوهای كوتاه برای افرادی كه مشغله ی زیادی دارند نیز بسیار مفید می باشد، این افراد تمایل دارند تا مقصود و هدف كلی مطلب را بدون اتلاف وقت دریافت نمایند. بنا بر این است كه ۸۰ درصد از محتوای شبكه های اجتماعی بوسیله موبایل ها
نكته ی ۳: ۱۰ ثانیه اول ویدئو حیاتی می باشد، آنرا مغتنم بشمارید
برمبنای تحقیق صورت گرفته توسط مایكروسافت، میزان توجه افراد از سال ۲۰۰۰ تا به امروز از ۱۲ ثانیه به ۸ ثانیه كاهش یافته است. این به این معناست كه شما باید در ۱۰ ثانیه اول ویدئو خود و یا حتی در زمانی كمتر، توجه مخاطب را جلب نمایید. بدین سبب هنگامی كه در حال تهیه محتوای ویدئویی هستید این را به خاطر بسپارید كه بعضی از مخاطبان ممكنست در چند ثانیه اول از تماشای ویدئو شما صرف نظر كنند، بدین سبب باید محتوا را به شكلی تنظیم شود كه آنها را تا آخر با خود همراه كنید. همین طور اضافه شدن زیرنویس به ویدئوها از اهمیت بالایی برخوردار است، برای اینكه بیشتر محتوای ویدئویی شبكه های اجتماعی بدون صدا بازدید می شوند.
نكته ی ۴: روی روایت یك داستان تمركز كنید
نكته ی حائز اهمیت در ارتباط با فروش و بازاریابی ویدئویی این است كه مخاطبان از تبلیغات طولانی مدت و خشك كه تنها روی محصول متمركز می شوند بیزاراند. امروزه خط داستانی برای یك محتوای تبلیغاتی به امری مهم و ضروری تبدیل گشته است.
نكته ی ۵: ویدئو شما باید مخاطب را به عمل وادار كند
هنگامی كه مشغول بازاریابی شبكه های اجتماعی هستید، بسیار مهمست كه استراتژی مناسبی را در نظر بگیرید، شما باید تمام انرژی خودرا برای تولید محتوایی كه نه تنها ارزش تماشا كردن را دارد بلكه برای به اشتراك گذاشتن نیز باارزش است، بكار گیرید.
به منظور اینكه بتوانید بازخورد مناسبی را از بازاریابی ویدئویی شبكه های اجتماعی كسب كنید، باید دعوت به یك كار و عمل را در ویدئو خود بگنجانید مثلا تماس با شما یا عضویت در صفحه شبكه اجتماعیتان.
نكته ی ۶: رویدادهای گوناگون را بصورت زنده پوشش دهید
یكی از روش هایی كه برای تولید محتوا به كار گرفته می شود پوشش زنده ی رویدادها می باشد. با این روش می توانید ارتباط مناسبی را با مخاطبان خود بر قرار كنید. اگر قصد دارید تا بیشترین بهره را از پوشش های زنده ی خبری خود ببرید، باید پیش از رویداد و در حین پوشش زنده بیشترین زمان و انرژی را صرف كنید.
برای مشاهده نمونه های موفق از ویدئو ماركتینگ و تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده می توانید سری به كانون آنی بین www.anibeen.com و بخش نمونه كارها بزنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: المور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب