فشن شوی لباس های با حجاب در آمریكا

فشن شوی لباس های با حجاب در آمریكا به گزارش المور در فشن شوی این هفته برای نارضایتی از ترامپ لباس های با حجاب تبلیغ گردید. در ادامه با فشن شوی مد هفته با موضوع لباس های باحجاب در آمریكا با ما همراه باشید.


موج ضد ترامپ حتی به مدلینگ هم كشیده شده است و در دفاع از مسلمانان در هفته مد نیویورك شاهده مدل های زیاد مسلمان بودیم. حتی مد و سینما نیز به آوردگاهی برای اعتراض جهانی به سیاست های نژاد پرستانه و ضد مهاجرتی دونالد ترامپ تبدیل شده است.
 
همین چند وقت پیش بود كه برای نخستین بار در تاریخ هفته های مد و لباس جهان، شاهد رژه مانكن هایی با حجاب و پوشش كامل در هفته مد نیویورك بودیم. آن ها نوین ترین طرح های انیسا حسبیان، طراح معروف مسلمان مقیم آمریكا را در معرض دید عاشقان دنیای فشن و رسانه های جهان قرار دادند.
 
این رویداد با بازتاب های گسترده ای در رسانه های جهان همراه شد و تحلیل های مختلفی نیز از سوی معروف ترین مجلات دنیای مد و لباس در برگزاری متفاوت این مراسم ارائه گردید. هفته مد در  شهر نیویورك كه پایتخت مد ایالات متحده آمریكا به شمار می رود، تنها مراسمی برای مانكن های خوش استایل قد بلند و نمایش نوین ترین دستاورد طراحان مزون های شرق و غرب نیست.
 
این مراسم در سال های اخیر، به محفلی برای نمایش اعتراضات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قالب رسانه ای به نام مد و لباس تبدیل شده. امسال نیز در هفته مد فوریه ۲۰۱۷ میلادی، شاهد بروز جریانات اعتراضی اجتماعی به برخی مسائل مربوط به زنان در این كشور بودیم.
 
در شهریور ۹۵، شاهد رژه یك مدل قربانی اسید پاشی در هندوستان بودیم. این دختر با صورتی كه جراحی پلاستیك  شده بود، در كت والك استیج حاضر شد و ابراز امیدواری كرد دخترانی كه قربانی خشونت می شوند، بتوانند به دامن جامعه و فعالیت های عادی باز گردند.
 
سرویس هنری تالاب برای بررسی رژه مجدد مانكن های با حجاب در هفته مد نیویورك، نگاهی داشته به آنچه در مراسم فوریه گذشت. در ادامه، با نوین ترین آثار انیسا حسبیان طراح لباس های با حجاب بانوان در هفته های مد، آشنا می شویم.
 
داستان هفته مد نیویورك
هفته های مد، یك رسانه تمام عیار برای معرفی نوین ترین طرح ها و نقش های اساتید مزون های مد و لباس شرق و غرب است؛ جایی كه با رژه مانكن های مرد و زن خوش استایل كه سال ها برای قدم زدن بر روی استیج های لوكس هفته های مد، تلاش كرده اند، شاهد نمایش خلاقیت های طراحی خیاطان و طراحان كلكسیون های مد و لباس هستیم.
 
دنیای پر طرفدار و رنگارنگ مد و لباس، ابزار تبلیغاتی فوق العاده ای برای برندها و محفلی برای معرفی نوآوران دنیای مد و لباس به شمار می رود.
دو مدل مهاجر اهل سنگال و نپال در هفته مد نیویورك ۲۰۱۷ میلادی كه لباس هایی با طرح انیسا حسبیان را به نمایش گذاشتند.
 
از نیمه دوم قرن بیستم میلادی به این سو، هفته های مد با پشتیبانی اطلاعاتی مجلات پر زرق و برقی كه تصاویر سلبریتی های دنیای ورزش، هنر و سیاست را با لباس ها، جواهرات و استایل گوناگون، روی جلد خود منتشر می كردند، سمت و سوی جدیدی یافت كرد و روز به روز شمار طرفدارانش افزایش یافت.
 
اكنون، حتی برخی از بزرگان صنعت جهان مانند مرسدس بنز آلمان، از طریق جادوی مد و لباس در هفته های مد، به توسعه برندینگ خود در سراسر جهان اقدام می كنند. این تنها هفته های مد و فعالیت های تجاری و تبلیغاتی صنایع غیر مرتبط با دنیای رنگارنگ فشن نیست كه از این بستر، درآمدهای بسیاری به جیب می زند.
 
دنیای فشن بلاگرها (FASHION BLOGGER)، با استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، شیوه نوینی در معرفی طرح ها و تئوری های نوین و جذاب را در اختیار طرفداران دو آتیشه دنیای فشن قرار می دهند. با جادوی اینستاگرام و شبكه های اجتماعی، اكنون شاهد تولد فشن بلاگرهایی هستیم كه ایده ها و نوآوری های آنها در معرفی روزانه مد و لباس، مخاطبانی بیش از هفته های مد در سراسر جهان دارد.
 
بلاگرهایی كه با دنیای رنگارنگ مد، طرح ها و نقش های متفاوتی را برای قشرهای مختلف سنی در اقصی نقاط جهان معرفی می كنند و خود، یك سلبریتی تمام عیار در دنیای مد مجازی هستند. برخی از این فشن بلاگرها، معروفیتی بیش از بزرگان مد و لباس جهان داشته و درآمدهای چند صد هزار دلاری از كانال و صفحه خود بدست می آورند.
در جهان، هفته های مد برلین، نیویورك، لندن، استكهلم و میلان، اهمیت ویژه ای دارند و عاشقان دنیای رنگارنگ مد و لباس، معمولا به رویدادهایی كه در شهرهای فوق الذكر برگزار می شود، توجه ویژه ای می كنند. معمولا خروجی هفته های مد، روی ویترین لوكس ترین برندهای شرق و غرب جهان قرار می گیرد و الهام بخش بسیاری از طراحان و دانشجویان و فعالان این عرصه برای تداوم فعالیت می شود.
 
حجاب در هفته مد نیویورك
فوریه ۲۰۱۷ میلادی، بار دیگر حجاب وارد دنیای مد و لباس نیویورك شد. انیسا حسبیان، طراح لباس مسلمان اندونزیایی كه كشورش بزرگ ترین جمعیت مسلمان جهان را در اختیار دارد، امسال نیز، هفته مد را با طرح های خود شگفت زده كرد.
 
او نخستین طراح مد مسلمان است كه توانسته با تلفیقی از طراحی مدرن و سبك پوشش اسلامی، در رویداد مهم هفته مد نیویورك، حضور پیدا كند. او سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی نیز لباس های بهاره و تابستانه پوشیده خود را به نمایش عموم گذاشت كه با استقبال جهانی همراه شد.
 
انیسا نشان داد كه لباس بانوان مسلمان نیز می تواند در عین پوشیدگی و رعایت الزاماتی كه بانوان مسلمان در لباس ها به دنبال آن هستند، دلپذیر، جذاب و الهام بخش باشد؛ به گونه ای كه نظر بانوان غیر مسلمان را نیز به سمت خود جلب نماید.
 
گرایش انیسا در طراحی لباس هایی با پوشش اسلامی در هفته های مد نشان می دهد كه برخی از كمپانی های بزرگ مد و لباس، نسبت به ارائه طرح های با حجاب در نوین ترین طراحی های خود، ابراز علاقه كرده اند تا طیف مخاطبانشان را از زنان غیر مسلمان، به مسلمان نیز گسترش دهند.
 
انیسا، نخستین طراحی است كه پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ایالات متحده، نمایش مانكن های با حجاب را روی استیج هفته مد نیویورك در سال ۲۰۱۷ هدایت كرد. در واقع پس از برگزاری این انتخابات كه با روی كار آمدن دونالد ترامپ همراه شد، موجی از مخالفت ها به خصوص در میان بانوان این كشور به واسطه آنچه خشونت و تبعیض آشكار ترامپ علیه زنان نامیده می شد، به راه افتاد.
 
بانوان آمریكایی با راه اندازی كمپین هایی در فضای واقعی و فضای مجازی، مخالفت خود را از انتخاب ترامپ، به شیوه های مختلفی نشان دادند. موج مخالفت ها با ترامپ فقط به دنیای سیاست مرتبط نبود، بلكه برخی از طراحان مطرح دنیای مد و لباس، از طراحی لباس برای ملانیا ترامپ، همسر مانكن رئیس جمهور آمریكا نیز خودداری كردند.
 
انیسا نیز در مراسم هفته مد نیویورك فوریه، تلاش كرد تا در راستای اعتراض به سیاست های مهاجرتی و خشونت گرای ترامپ علیه مسلمانان و زنان، نمایشی از لباس های خود را با اجرای مدل هایی كه همگی مهاجر بودند، برگزار كند؛ آن هم با نمایشی از لباس های پوشیده كه با پوشش كامل اسلامی و روسری سرمه ای رنگ، كت والك سرد نیویورك را داغ تر از قبل كردند.
 
وی به خبرگزاری AFP گفت كه دلیل حضورش در مراسم امسال، ارائه صدای زیبایی از زنان مسلمان، صلح و ارزش های جهانی است كه دنیای مد می تواند ارائه دهد.
 
او قبلا به نشریه معروف Elle نیز گفته بود كه برای وی، دنیای مد، یك دنیای گسترده محسوب می گردد و علاقه ای ندارد كه در این دنیا، تبعیض قائل شود. او اظهار داشت كه این نمایش، فرصتی برای نشان دادن زیبایی های اسلام به جهان به خصوص علاقمندان دنیای فشن است.
 
انیسا در گفتگو با نشریه Elle بر این نكته تایید كرد كه هر كسی، باید فرصت داشته باشد تا توانایی های خود را اثبات كند. “همه مهاجران بد نیستند و ما ثابت كردیم كه مهاجرین، نه تنها انسانی هایی خوب و دلپذیر هستند، بلكه در مواردی زیادی به توسعه آمریكا كمك كرده اند.”
 
جالب است بدانید، مدل هایی كه برای نمایش نوین ترین طرح های انیسا حسبیان انتخاب شده بودند نیز در كانون توجه رسانه های غربی قرار گرفتند. یكی از آن ها كه مدل سوییسی و آفریقایی مسلمان بود، به رسانه ها گفت كه قوانین ناعادلانه ای كه برای مسلمانان توسط دولت دونالد ترامپ وضع شده، ناراحت كننده است و نباید دین را به مقوله مهاجرت نسبت داد.
 
حسبیان، طراح اندونزیایی امیدوار است كه بتواند با این حركت، با استفاده از رسانه هفته مد نیویورك به همگان ثابت كند كه زنان مسلمان و با حجاب كامل نیز می توانند شیك و با مد روز همراه شوند. به عقیده او، مد و لباس یكی از راهكارهای اثربخش و مفید برای نشان دادن ارزش های اجتماعی و انسانی به ملت های مختلف جهان است.
 
وی علاوه بر اندونزی، در مالزی، تركیه و ابوظبی نیز مزون خود را راه اندازی كرده. او مشتریان بسیاری دارد و لباس های فاخر و گران قیمت مخصوص بانوان مسلمان را عرضه می نماید. چیارا ساری، معاونت كنسول اندونزیایی های مقیم آمریكا كه با حجاب در مراسم امسال حضور پیدا كرده بود، حجاب را برند انیسا حسبیان دانست.
ترندهای هفته مد امسال
هفته مد نیویورك با حضور بیش از ۷۰ طراح لباس های پاییزی-زمستانه از نهم تا شانزدهم فوریه در شهر نیویورك برگزار شد. به گزارش نیویورك تایمز، این مراسم با نمایش لباس های مجموعه «NICOLAS K» آغاز گشت.
 
نیكلاس كونز طراح این مجموعه، درباره ویژگی این آثار گفته بود: “ما از هیپ هاپ های دهه نود الهام گرفتیم كه به تنوع قومیتی و فعالیت جمعی می پرداخت.” در این میان گروه پلنگ سیاه در هیپ هاپ یك حضور چشمگیر داشت.
 
استفاده از رنگ های متالیك یكی از ویژگی های اصلی این مجموعه به شمار می آید. تاداشی شوجی، طراح ژاپنی تبار نیز از عناصر صلح و آرامش دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در ژاپن الهام گرفته بود و آثارش با استقبال حضار همراه شد.  او برای این منظور از پارچه های مخملین، براق و همچنین عنصر كت زنانه بهره گرفت.
 
تاداشی شوجی در آغاز یك نقاش بود كه در دهه ۷۰ میلادی به آمریكا مهاجرت كرد. كارهای وی به تنوع فرهنگی و قومی توجه دارد. شركت ایتالیایی پرلا نیز در این دوره طرح های تازه خود را با الهام از نقاشی های رنسانس، امپرسیونیست و آثار پست مدرن به نمایش گذاشت. این شركت در سال ۱۹۵۴ توسط آدا مزوتی پایه گذاری شد.
 
نوین ترین اینستانوشته های این طراح لباس مسلمان اندونزیایی را به مناسبت هفته مد نیویورك در فوریه ۲۰۱۷ در ادامه مرور می كنیم. او با بیش از ۲۹۰۰ پست، اكنون ۱۷۳۳ هزار مخاطب دارد و یكی از فشن بلاگرهای معروف دنیای مد به شمار می رود.
 

 

1396/04/26
15:50:48
5152
5.0 / 5
موضوعهای خبر: مد , فشن , لباس , مانكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است