دولت چهاردهم، صنعت خودروسازی را در چه شرایطی تحویل می گیرد؟
المور: دولت چهاردهم صنعت خودرو را در چه وضعیتی تحویل می گیرد؟ این سوال در شرایطی مطرح است که طبق آخرین صورت های مالی، خودروسازان ماهانه 3هزار میلیارد تومان، هفته ای 700میلیارد تومان، روزانه حدودا 100میلیارد تومان و ساعتی بالاتر از 4میلیارد تومان، زیان ثبت می کنند.
به گزارش المور به نقل از خبر آنلاین، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم احتمالاً کار خودرا در نیمه نخست شهریور امسال شروع خواهدنمود و این در حالی است که باتوجه به زیان هنگفت خودروسازی - به عنوان دومین صنعت بزرگ ایران - بنظر می رسد علاج این واقعه باید در اولویت های کاری وی قرار گیرد. فوریت رسیدگی به زیان خودروسازی از آن جهت است که طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده از طرف شرکت های خودروساز بزرگ کشور، آنها فقط در سه ماه ابتدایی امسال بیش از ۹هزار میلیارد تومان زیان کرده اند. به عبارت بهتر، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به عنوان سه خودروساز بزرگ و وابسته به دولت، در مجموع بطور متوسط ماهی بالاتر از سه هزار میلیارد تومان، هفته ای ۷۰۰میلیارد تومان، روزی حدودا ۱۰۰میلیارد تومان، ساعتی ۴.۲میلیارد تومان، دقیقه ای حدودا ۷۰میلیون تومان و ثانیه ای نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان زیان را متحمل شده اند.
باتوجه به ارقام زیان دهی صنعت خودرو، مشخص می شود خودروسازان بزرگ و وابسته به دولت که به عنوان بنگاه های اقتصادی ذاتا باید سود بدهند، سود که نمی دهند هیچ، زیان روی زیان نیز می گذارند. ازآنجاکه خودروسازی دومین صنعت بزرگ ایران بشمار می رود و اشتغال زیادی به آن وابسته است، ادامه زیاندهی ممکنست روزی کار را به تعطیلی یا نیمه تعطیلی آنها بکشاند و ده ها هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را در خطر از میان رفتن قرار دهد.
منبع: المور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب