یک مدل استراتژی بومی شده ایرانی که سود میلیاردی دارد!

یک مدل استراتژی بومی شده ایرانی که سود میلیاردی دارد! المور: به گزارش المور، مدیریت استراتژیک بر این منطق استوار است که: فقط گفتن این که می خواهید به سود خالص 100میلیارد تومانی برسید موفقیت شما را ضمانت نمی کند.!


به گزارش المور به نقل از شرکت مهندسین مشاور رسا، امکان دارد آخر هر ماه گرفتار طوفان فکری شوید یا کار کردن در ایران شما را با چالش هایی رو به رو کرده باشد که در هیچ کتاب یا منبعی در مورد آن چیزی نوشته نشده است.
تصویر روشنی از اهداف خود دارید اما برنامه اصولی و دقیقی برای آن تدوین نشده است.
احیانا به این فکر می کنید که اگر قدرت تحلیل درست از اتفاقات سیاسی و اجتماعی ایران داشتید جلوی بسیاری از ضررهای شرکت شما گرفته می شد یا به سودآوری خیلی بیشتری می رسیدید.
شما احتیاج به استراتژی دارید اگر جملات بالا در وضعیت فعلی شما صدق می کند. اما کدام مدل استراتژی برای شما مناسب است؟!
مدلهای معروف مدیریت استراتژی در دنیا برای پیاده سازی در فرهنگ و اقلیم ایران احتیاج به تغییراتی دارد، چون مبحث اصلی برای پذیرش یک مدل استراتژی در داخل سازمان فارغ از فرهنگ سازمانی، فرهنگ آن جامعه و محیط اطراف سازمان است.
تا اینجا ابهام و درد از این بود که برنامه استراتژی نداریم اما چه تعداد زیاد از سازمان هایی که حل المسائلی به قیمت داشتن برنامه استراتژی خرید کردند اما نمی دانند که طرز استفاده و اجرای آن چه طور است! شرکتهای مشاوره بسیاری که برای شما برنامه استراتژی تدوین می کنند اما ابهام هایی برایتان خواهد داشت که شما چه طور و با چه نکاتی باید آنها را اجرا کنید.
پرستاری از یک برنامه استراتژی بسیار مهم تر از، داشتن برنامه استراتژی است.
شرکت مهندسین مشاور رسا در حوزه مدیریت کسب و کار و با بیشتر از یک دهه تجربه موفق و داشتن نشان عالی از مشتریان خود به دستاوردهای ارزشمندی رسیده است، یکی از دستاوردهای رسا بومی کردن مدل استراتژی در خدمت مدیریت استراتژی این شرکت است. که علیرغم اینکه تلفیقی از مدلهای روز دنیاست، توانسته است با نقاط قوت خود باگ ها و خلاءهای فرهنگی مدلهای معروف را با عنایت به فرهنگ ایران و فرهنگ سازمان های ایران رفع، و از آن در جهت استراتژی عملیاتی تر در سازمان ها استفاده نماید.


تمایز شرکت رسا قسمتی از تمایز شرکت رسا در همان دستاوردهاست که از مدل استراتژی متفاوت مخصوص رسا استفاده می نماید. اما نکته اصلی، نوع همکاری شرکت رسا با سازمان ها در پیاده سازی و تدوین سبد استراتژی است که اصطلاحا به آن آبشاری سازی یا پیاده کردن طرح های استراتژی می گویند.
معمولاً شرکتهای مشاوره پس از تدوین، در کنار سازمان ها کم رنگ تر دیده می شوند. به علت این که طرح ها و نقشه ها را تحویل سازمان داده و دیگر وظیفه ای ندارند.
تفاوت رسا با سایر شرکت ها اینست که پس از تدوین برنامه های استراتژی نسبتا پررنگ تر در کنار سازمان ها دیده می شوند. به این علت که مشاوره اجرایی هستند و برای اجرا کردن برنامه ها به سازمان ها کمک می کنند.
این کمک شامل نظارت، بررسی، ارزیابی و اقدامات بهبود یافته هنگام اجرا است.
این فشار و پیگیری برای پیاده سازی استراتژی کمک می نماید تا سازمان زودتر به دستاوردهایی که بعنوان اهداف استراتژی تعریف کرده است برسد و میزان تحقق دستاوردهای استراتژیک برای آن سازمان افزایش پیدا کند.
مدیریت استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک فقط برای مشاغل بزرگ نیست. حتی یک کسب و کار تک نفره هم باید استراتژی برای خودش در نظر بگیرد و در جهت اهداف معنادارش تلاش کند. توجه کنید کلمه کلیدی در اینجا " اهداف معنادار" است. هیچ فایده ای ندارد اگر برای چیزی کار کنید که نسبت به آن اشتیاق ندارید.!
شاید هم اکنون بهترین زمان تدوین برنامه استراتژی باشد. حالا که تمام تلاش خویش را به کار برده اید اما به نتایج مورد انتظار خود نرسیده اید.
به یک بازی شطرنج فکر کنید. هدف شما برنده شدن است. اما برای انجام این کار، باید استراتژی خویش را با عنایت به شرایط تغییر بدهید، اگر بازیکن دیگری با شروع آغازین بازی شما مقابله بکند، ادامه دادن به استراتژی که در نظر گرفته دیگر فایده ای ندارد، چون شکست خواهد خورد.
استراتژی یک برنامه دراز مدت است.
بیشتر طرح های برنامه ریزی استراتژیک با این سؤال آغاز می شوند: «اکنون کجا هستیم و کجا می خواهیم باشیم؟»


همه چیز از هویت شرکت گرفته تا دلیل وجودیش را پوشش می دهد. بنابراین است که با تدوین یا بازبینی چشم انداز، مأموریت و ارزش های سازمان خود شروع می کنید. کسانی هستند که اعتقاد دارند که چشم انداز، مأموریت و بیانیه های ارزشی «تأثیرگذار» راهی برای رفتن هستند. اما اگر این نظرات فقط برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان شما باشد، برای کسب و کار شما سودی نخواهد داشت.
در عوض چشم انداز، مأموریت و ارزش های شما وجود دارند تا مشخص بکند که سازمان شما کیست، چه می خواهد و چگونه به هدفش خواهد رسید! اگر چشم انداز شما الهام بخش شما و کارکنانتان نباشد برای رسیدن به آن تلاش می کنید. همه اعضای سازمان باید مسیری را که شما در پیش گرفته اید را بدانند و بتوانند شناسایی کنند.
تجسم ما، رویکرد ماست اگر تصمیم گرفتید که استراتژی مخصوص خویش را تدوین کنید گروهی از مجربین و خبرگان دانش مدیریت کسب و کار و برنامه ریزی استراتژی گرد هم آمده اند تا با توسعه نتایج پایدار و ایجاد زنجیره ارزش، به شما و سازمان تان در سودآوری بیشتر و تحقق چشم اندازها کمک بکند.
گروه مهندسین مشاور رسا ایده های جسورانه و چاره هایی برای رهبری افراد و سازمان ها که مبتنی بر تجربیات و روش های منحصر به فردِشان است، عرضه می دهند. برنامه های که برای شما نتایج واقعی را به ارمغان می آورند.
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1401/07/04
11:53:04
369
0.0 / 5
موضوعهای خبر: ارز , شركت , قیمت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران المور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
almur

المور

لاکشری و فشن

almur.ir - حقوق مادی و معنوی سایت المور محفوظ است